22% ръст на интернет рекламата в САЩ

Публиквано от ADX.BG на 20.04.2012

Интернет пазарът в САЩ отбеляза ръст от цели 22% за изминалата година, което е 31,7 млрд. долара. Ръстът е на база предходната 2010 година, като Mashable, цитиращ експертите на Interactive Advertising Bureau, съобщи, че приходите са рекорди за индустрията и това вещае добро бъдеще за този рекламен канал – интернет.

Приходи от около 1,6 милиарда долара или 149% бележат мобилните устройства. В сравнение с другите международни пазари делът им е сравнително малък, но остава факт, че те са минали през погледа на всеки интернет потребител, ровещ се из мрежата.

Рекламите в търсачките се е увеличила с цели 27%, като е докарала приходи от 11,7 милиарда долара. По този начин тя е безспорен номер едно сред другите категории, като например онлайн рекламата във видеоформат, която е генерирала 1,8 милиарда долара и бележи ръст от 29% спрямо миналата година. Увеличението на рекламата в различни нишови и генерални сайтове е 15%, с приход от 11,1 милиарда долара, което я поставя и на завидното второ място.

Специалистите от Interactive Advertising Bureau са на мнение, че мобилната реклама ще има все по-голямо значение и ръст в близко бъдеще. Но това щяло да се случва за сметка на другите звена от дигиталните медии. Едно от основните причини да смята така е, че все по-често потребители прекарват пред мобилните си устройства в ежедневието си.

Репортът разграничи и топ рекламодателите, генерирали тези приходи и ръс, като първи се класират търговците с 22%, телекомите с 12% и туристическите агенции с 8%.

Пълен репорт на IAB може да бъде открит тук.