Комуникацията – връзката между социалните медии и продажбите

Публиквано от ADX.BG на 9.04.2012

Социалните медии напълно промениха начина, по който се продават продуктите и услугите онлайн. И все пак все още има фирми, които използват социалните медии единствено и само за спам техните, публикувайки купон кодове и безсмислени блог постове за това колко голям е бизнесът им. Още през 2010 г., проучване на  WhiteHorse установи, че само 52% от B2C и едва 32% от B2B бизнеса използват социален маркетинг, въпреки че над 80% от маркетинговите специалисти в двата сектора, използват социалните медии. Цифрите вероятно са малко по-добри от последните две години, което все още показва сериозно несъответствие между компании, които правят профили във Facebook или Twitter в сравнение с компании, които активно продават там. Правилата на играта при продажбите са се променили и всяка компания, която иска да увеличи продажбите си трябва се пригоди към тях.

Обърнете внимание на социалните медии и се уверете, че направите следното:

Никога не ползвайте Twitter като инструмент за спам

Ключът към успешната социална продажба е комуникацията. Ако задушавате Вашия Twitter акаунт с оферта, следваща друга оферта, бъдете сигурни, че няма да пожънете голям успех с продажбите си там. Точно обратното, можете да предизвикате лоши отзиви в пресата – HabitUK е типичния пример със своите практики в Twitter през 2009 г. Може би ще имате един или двама души случайно натъкнали се на офертите Ви и склони да се възползват от тях, но ако действително искате да използвате Twitter като инструмент, за да продавате продукти или услуги, ще трябва да комуникирате с Вашата целева аудитория. Най-добрия сценарии е някой да следи Вашия Twitter профил, за да изглежда, че действително човек седи зад него. За популярността на продукта или услугата Ви предлагаме да използвате Twitter, като ангажирате хора, които говорят за това (клиенти, потребители или маркетинг отдела Ви). Наблюдава се практиката да се търсят хора, започващи теми за сходни продукти или услуги на Ваш конкурент или чужд играч. Дори ако комуникацията с тях не доведе до продажба, то поне прави впечатление на останалата част от аудиторията, че проявявате активен интерес към потенциалните си клиенти. Това говори много за Вас и вдъхва доверие, като довежда до повече потребителски трафик, следователно и продажби.

Използвайте специално направена страница (landing page) за всяка една кампания

Централизацията е много важна за всяка една социална кампания в медиите. Клиентите бързо ще загубят интерес, ако трябва да отидат на лов за повече информация относно промоциите Ви. За да се преборите с този проблем, използвайте фирмения си Facebook профил като начин за достигане до Вашите потребители. Имате хубава и добре структурирана страница в тази социална мрежа? Това е супер, защото благодарение на нея Ви ще можете да публикувате текущи промоции или да отговаряте на зададените от феновете въпроси. Когато изпращате бюлетини или други маркетингови материали към Вашите потребители, точно тази страница във Facebook ще е идеалното място, на което ще можете да комуникирате с тях и да следите всичко ставащо чрез детайлни статистики в администрацията й. Ще забележите, че хората ще дойдат бързо на тази страница, за да получат актуална информация, като това ще увеличи потребителите в нея и страницата Ви ще расте с всеки изминал ден.

Имате хора, събудете ги, за да говорят

Потребители в социални медии искат да се почувстват така, сякаш им се обръща специално внимание. Ако публикуват въпрос във Facebook или Twitter и отговора Ви отнема повече от няколко часа, можете да се обзаложите, че ще започнат да се оглеждат за конкурента компания. Сложете някой, който в рамките на работното време ще прави мониторинг на социалните медийни канали, през час, само за да се уверете, че не губите потенциални продажби, от това, че потребителите се чувстват игнорирани. Часовите зони и работно време се синхронизират трудно, но по-честото проверяване на тези канали, Ви гарантира, че ще загубите минимален брой потенциални клиенти. Важна част от продажбите винаги е била това, че клиентът трябва да е щастлив, и това не се е променило през годините. Просто трябва да сте малко по-на разположение, за да правите това.

Социалният маркетинг не е лесен за практикуване, но пък той е и изключително полезен. Тук имате пълен контрол върху това, което потенциалните потребители виждат което го прави и силно адаптивен. Тъй като все повече и повече хора започват да използват социалните медии, маркетинговата кампания в тях ще има по-жизненоважно значение за успеха на един бизнеса. Така че се уверете, че Вашата компания практикува социален маркетинг, които общува с клиенти, а не просто ги залива с оферти.

Повярвай ми – след като започнете да общуване, ще започнете да продавате.